Od 01.07.2017 bude povinnosťou právnických osôb používať elektronické schránky, nakoľko štátne orgány a súdy budú doručovať písomnosti do tejto schránky. Pripravili sme pre vás prehľad, ako si aktivovať elektronickú schránku.
1. Občiansky preukaz s čipom a BOK
Pre využívanie elektronickej schránky je nevyhnutné si zaobstarať občiansky preukaz s čipom a aktivovať bezpečnostný osobný kód (,,BOK“ – 6 miestne číslo, ktoré vám umožní prístup do vašej elektronickej schránky). Uvedené si vybavíte na ľubovoľnom okresnom riaditeľstve PZ alebo v klientskom centre Ministerstva vnútra SR. Nemusíte navštíviť PZ v mieste svojho trvalého bydliska.
2. Čítačka, počítač a internet
Na okresnom riaditeľstve Vám pri vybavovaní občianskeho preukazu vydajú aj ,,USB čítačku elektronických kariet“, ktorú budete potrebovať na prihlásenie do elektronickej schránky. Ďalšími nevyhnutnými vecami na prihlásenie do elektronickej schránky je počítač/notebook a internet.
3. Softvér
Na to, aby ste sa prihlásili do svojej elektronickej schránky, budete potrebovať nainštalovať do svojho počítača/notebooku príslušný softvér. Ten si stiahnete na nasledujúcom linku.
4. Prihlásenie na portál slovensko.sk
Následne sa môžete prihlásiť na portály slovensko.sk a to tak, že vložíte čítačku elektronických kariet do USB portu Vášho počítača/notebooku. Následne zadáte svoj 6 miestny BOK kód a môžete využívať svoju elektronickú schránku.
V prípade, ak si neviete dať rady, prípadne máte bližšie otázky, neváhajte nás kontaktovať na email : info@americkysen.sk