Musí faktúra obsahovať pečiatku a podpis, keď dodávateľ nemá zaručený elektronický podpis?
Došlá faktúra v papierovej forme nemusí obsahovať podpis a pečiatku dodávateľa.
Predpokladáme, že odberateľ prijal faktúru elektronickým prostriedkami, t. j. e-mailom a následne si túto faktúru vytlačil, teda ju má v klasickej papierovej forme. Takáto faktúra sa považuje za rovnocennú faktúru s faktúrou, keby bola poslaná napr. slovenskou poštou alebo prevzatá osobne od dodávateľa. Pokiaľ táto faktúra obsahuje náležitosti účtovného dokladu podľa § 10 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve a v prípade platiteľa DPH aj náležitosti podľa § 74 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH, je spravidla postačujúcim dokladom tak pre účely zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, taj aj na účely zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. Žiadny predpis nestanovuje, že príjemca musí mať došlú faktúru podpísanú a opečiatkovanú dodávateľom. Naopak, zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov v ustanovení § 10 stanovuje, aby príjemca došlú faktúru podpísal, a to jednak osobou, ktorá je zodpovedná za účtovný prípad po vecnej stránke a jednak osobou, ktorá je zodpovedná za zaúčtovanie tohto účtovného prípadu.
Zdroj : http://www.epi.sk/priklad-z-praxe/nalezitosti-faktury-prijatej-elektronickymi-prostriedkami-mailom.aspx